top of page
hankintaprosessi.png

7 -VAIHETTA "NAPAKYMPPIIN "

Kokemuksemme on osoittanut, että 7-vaiheinen strateginen hankintamalli on kestänyt aikaa ja muodostunut alan parhaaksi käytännöksi.

Strategisen hankinnan päätavoitteena on kustannussäästöjen lisäksi myös koko hankintaprosessin kehittäminen, toimittajien suorituskyvyn parantaminen sekä riskien minimoiminen.

Seitsemän vaihetta tiivistetysti:

  1. Tuotteen tai tuoteprofiilin määrittely

  2. Tarjonnan analysointi (markkina-analyysi)

  3. Kokonaisstrategian suunnittelu

  4. Hankintatavan valinta

  5. Neuvottelut ja toimittajan/valmistajan valinta

  6. Toteutus ja integrointi

  7. Benchmarking ja tulosten seuranta

Miksi 7-vaiheinen malli toimii?

Kun hankintaprosessi tehdään järjestelmällisesti, vältetään yleisimmät sudenkuopat: vääränlaisten toimittajien valinta, piilokustannukset ja toimitusvarmuuden puute.

OneKeyn 7-vaiheinen malli tuo asiakkaillemme:

  • Kustannustehokkuutta – säästöt koko hankintaketjussa

  • Laatua ja varmuutta – tuotteet ja toimittajat valitaan tarkoin kriteerein

  • Pitkäjänteistä kumppanuutta – yhteistyö jatkuu ja kehittyy luottamuksen varaan

 

Tämä prosessi ei ole pelkkä teoria, vaan vuosien kokemuksen myötä todistetusti toimiva tapa saavuttaa parhaat tulokset hankinnassa.

©2017-2025 by OneKey Partners S&R Oy.

bottom of page