
7 -VAIHETTA "NAPAKYMPPIIN "
Kokemuksemme on osoittanut, että 7-vaiheinen strateginen hankintamalli on kestänyt aikaa ja muodostunut alan parhaaksi käytännöksi.
Strategisen hankinnan päätavoitteena on kustannussäästöjen lisäksi myös koko hankintaprosessin kehittäminen, toimittajien suorituskyvyn parantaminen sekä riskien minimoiminen.
Seitsemän vaihetta tiivistetysti:
-
Tuotteen tai tuoteprofiilin määrittely
-
Tarjonnan analysointi (markkina-analyysi)
-
Kokonaisstrategian suunnittelu
-
Hankintatavan valinta
-
Neuvottelut ja toimittajan/valmistajan valinta
-
Toteutus ja integrointi
-
Benchmarking ja tulosten seuranta
Miksi 7-vaiheinen malli toimii?
Kun hankintaprosessi tehdään järjestelmällisesti, vältetään yleisimmät sudenkuopat: vääränlaisten toimittajien valinta, piilokustannukset ja toimitusvarmuuden puute.
OneKeyn 7-vaiheinen malli tuo asiakkaillemme:
-
Kustannustehokkuutta – säästöt koko hankintaketjussa
-
Laatua ja varmuutta – tuotteet ja toimittajat valitaan tarkoin kriteerein
-
Pitkäjänteistä kumppanuutta – yhteistyö jatkuu ja kehittyy luottamuksen varaan
Tämä prosessi ei ole pelkkä teoria, vaan vuosien kokemuksen myötä todistetusti toimiva tapa saavuttaa parhaat tulokset hankinnassa.

